TrackGecko zawiera setki funcji umożliwiających konfigurację Twojego Programu Partnerskiego zgodnie z indywidualnymi potrzebami.
TrackGecko jest wyposażony w zaawansowane rodzaje trackingu, tak aby śledzenie było jak najbardziej efektywne.
Słabe metody trackingu jak adres IP lub wyszukiwarka cookie tracking są metodami uzupełniającymi dla konkretnego trackingu flash cookie.
TrackGecko zawsze używa możliwie najdoskonalszych metod trackingu i psuje się jedynie w wypadku, gdy metody trackingu nie są dostępne dla konkretnego gościa.
Wyszukiwarka cookie tracking – first party cookie przechowywane na śledzonej domenie
HTML cookie tracking
Wyszukiwarka cookie tracking – third party cookie przechowywane na domenie TrackGecko
Flash cookie tracking
Tracking adresu IP
To metoda trackingowa, która nie jest tak efektywna jak Flash Cookie tracking, lecz stanowi bardzo dobre uzupełnienie i wsparcie w razie gdyby Flash Cookie Tracking nie mógł zostać użyty ( na przykład bardzo rzadko się zdarza wtedy, gdy Flash player nie jest zainstalowany w wyszukiwarce). Jest to najczęściej używana metoda trackingu w innych oprogramowaniach affiliacyjnych, która nie
jest wsparciem dla Flask cookie tracking. To jeden z największych powodów, dla których klienci wybierają TrackGecko, zamiast innych oprogramowań affiliacyjnych. TrackGecko jest bardziej odpowiedni z Flash cookie trackingiem. “Ciasteczka” w wyszukiwarce mają swoje wady:
Dodatkową wadą są “ciasteczka” wyszukiwarki – bezpieczne metody trackingu zdolne do trackingu sprzedaży przy użyciu tej samej jakości danych. Wszystkie parametry śledzone przed Flash cookies mogą wtedy również zostać zachowane w wyszukiwarce cookies, lecz nadal może im brakować wsparcia przeglądarki krzyżowej.
Ta metoda jest używana tylko wtedy, gdy nie można znaleźć wyszukiwarki cookies, jak również gdy żaden flash player nie został zainstalowany w wyszukiwarce. To rzadko się zdarza, ale TrackGecko zlicza takie przypadki.
Podczas procesu trackingu sprzedaży, szukamy ostatniego zarejestrowanego klika z adresu IP gościa. Jeśli go znajdziemy, wtedy id Wydawcy lub kampanii z tego klika jest użyty i prowizja może zostać naliczona. Kliknij tutaj w celu obejrzenia video a ustawieniach trackingu.
Poza standardowymi metodami trackingu (tracking IP, wyszukiwarka cookies) i zaawansowanymi metodami trackingu (Flash cookies), istnieją inne możliwości śledzenia Twoich Wydawców. TrackGecko ma wiele rozrzeszonych metod trackingu.
Dużo klientów uważa raport wrażeń za przydatny. Wrażenie to akcja kiedy baner został zauważony przez potencjalnego klienta, lecz nie został kliknięty. TrackGecko daje Ci opcję wglądu do statystyk poprzez każdy baner/link.
Dlaczego to jest użyteczne? Wyobraź sobie, że masz Wydawcy, który ma tysiące wizyt na dzień, lecz opartych na statystykach wrażenia, możesz zobaczyć, że tylko paru ludzi naprawdę klika na Twoja reklamę. Mając tą informację możesz działać – możesz dowiedzieć się dlaczego klienci nie klikają (źle umieszczony baner na stronie, nie dostosowane promocje produktów, niedostatecznie interesujący baner). Możesz łatwo wykorzystać potencjał klienta z tej strony, jeśli zwrócisz na niego uwagę i dobrze użyjesz w sprzedaży. Tracking wrażenia pomoże Ci w tym!
Najbardziej godnym zaufania sposobem śledzenia właściwego Wydawcy jest użycie tej metody trackingu. Gdy Wydawca poleci klienta Twojemu sklepowi i ten klient zapisze się lub coś kupi, TrackGecko powiąże tego klienta z Wydawcą wewnętrznie. Następnym razem, gdy klient robi zakupy z Twoim Wydawcą, nie muszą nawet używać tego samego komputera, mogą zalogować się z kompletnie innego państwa, a prowizja nadal będzie trackowana poprawnie. To od Ciebie zależy jakie dane zostaną użyte w celu powiązania Wydawcy z klientem – email lub unikalne ID klienta ze sklepu, którego używasz…
To prawdziwa specjalność! Możesz śledzić cokolwiek chcesz – jeśli klient zobaczył video, czy kliknął na specjalną, jednorazową ofertę, czy pochodzą z emaila lub czy ktoś kliknął przycisk darmowego newslettera… Możesz nawet śledzić wszystkie kroki jakie klient zrobił na Twojej stronie – klikając wprowadzenie, stronę “więcej informacji”, referencje, następnie stronę z zamówieniami i wreszcie stronę z podziękowaniami… Dzięki działaniom trackingowym nie ma ograniczeń!
Jestem pewien, że myślałeś o posiadaniu extra Wydawców, którym chciałbyś dać specjalne prowizje, ale nie chcesz, aby inni Wydawcy wiedzieli. Dwaj Wydawcy dostaną inne prowizje na ten sam produkt. Jest to możliwe dzięki grupom prowizyjnym. Możesz nawet stworzyć całą kampanię, która będzie prywatna i tylko zaproszeni Wydawcy będa mogli zobaczyc ich prowizje i banery.
W razie gdybyś miał więcej kampanii, z różnymi stopniami prowizji, potrzebujesz wtedy trackingu na podstawie produktu. Ta metoda umożliwia Ci śledzenie każdego produktu oddzielnie, aby uniknąć źle naliczonych prowizji dla produktów, które nie należą do konkretnej kampanii. Łatwe w użyciu ustawienia dają Ci opcję określenia ich poprzez produkt lub kategorię lub nawet sklep ( w razie gdy zarządzasz wieloma sklepami).
Tak, to możliwe! Obecnie, ludzie lubią offline tracking bardziej niż kiedyś. Istnieją setki stron internetowych, które oferują zniżki na żywność i wakacje oraz inne rzeczy- używają kodów kuponów. Offline tracking jest oparty na kuponach. Każdy Wydawca ma swój własny kupon (y), który może zostać użyty przez klientów. Jeśli taki kupon zostanie użyty, TrackGecko będzie śledził sprzedaż nawet jeśli kupon został użyty z mediów drukowanych. Dzięki temu, Twoi Wydawcy mogą promować Ciebie w lokalnej gazecie lub rozprowadzać ulotki na ich ulicy… Super!